Απίστευτο και όμως πραγματικό, 25 τμ στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, πωλούνται, 85.000 ευρώ (!). Μοιάζει με κακόγουστο… αστείο, καθώς η τιμή του τμ (3.035 ευρώ), θα μπορούσε να αφορά νεόδμητη κατοικία στις λεγόμενες καλές περιοχές της πόλης, ωστόσο πρόκειται για πάρκινγκ (δύο θέσεων) στην περιοχή των Λαδάδικων.
Στο σημείο αυτό το χαμόγελο αρχίζει να… απομακρύνεται και η λογική να διαδέχεται το αρχικό σοκ στο άκουσμα της τιμής. Και αυτό γιατί στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, οι θέσεις στάθμευσης είναι ανύπαρκτες, το κόστος για όσους επιλέγουν τα πάρκινγκ επί πληρωμή, αν μάλιστα είναι σε καθημερινή βάση, ασύμφορο, με αποτέλεσμα να αρχίζει η προσπάθεια για δικαιολογία της υψηλής τιμής.
Μία δεύτερη δικαιολογία είναι πως τα πάρκινγκ που πωλούνται είναι λιγοστά κάτι που σημαίνει πως οι ιδιοκτήτες τους τα τιμολογούν όσο επιθυμούν, συχνά υψηλότερα από ότι κοστίζει το τμ για ένα διαμέρισμα.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση υπόγειου κλειστού πάρκινγκ, επιφάνειας 10 τμ στο Καραμπουρνάκι, το οποίο πωλείται 3.500 το τμ, ήτοι 35.000 ευρώ. Μάλιστα έχει και έναν περιορισμό όπως αναφέρεται στη σχετική αγγελία, «διαθέτει 2,5 m πλάτος και χωράει όλα τα αυτοκίνητα, εκτός SUV, λόγω ύψους στην είσοδο του γκαράζ».
Και μπορεί οι προαναφερθείσες θέσεις να κοστίζουν… χρυσάφι, όμως ακόμη και αν η τιμή είναι κατώτερη των παραπάνω, όπως προκύπτει από σελίδες αναζήτησης ακινήτων, σίγουρα χρειάζεται τύχη για να πέσει, κάτω από τα 1.700 ευρώ το τμ, ενώ σύνηθες είναι και το ποσό περί τις 2.500 ευρώ ανά τμ.
Το γεγονός πως ο αριθμός των πάρκινγκ που πωλούνται περιορίζεται συνεχώς καταδεικνύει το γεγονός πως αν κάποιος θέλει να έχει ασφαλές το αυτοκίνητό του και προπάντων ήσυχο το κεφάλι του και πως δεν θα χρειαστεί να αναλωθεί στο κυνήγι της συνήθως δυσεύρετης, έως και ανύπαρκτης θέσης στάθμευσης, πληρώνει, σχεδόν, αδιαμαρτύρητα, το αιτούμενο ποσό.
Ενδεικτικό, μάλιστα, της κατάστασης που επικρατεί στη Θεσσαλονίκη, είναι πως όπου έχει δημιουργήσει ο δήμος υπαίθρια πάρκινγκ οι θέσεις μοιάζουν να είναι συνεχώς κατειλημμένες με αυτοκίνητα, που οι κάτοχοί τους έχουν παρκάρει με τη λογική της…μονιμότητας (δεν τα μετακινούν – σχεδόν – ποτέ για να μη χάσουν τη θέση).
Με το πρόβλημα της στάθμευσης να είναι εντονότερο μέρα με τη μέρα, δεν είναι λίγοι εκείνοι οι ιδιόκτητες, που σκέπτονται να μετατρέψουν παλιά ανεκμετάλλευτα μικρά, συνοικιακά, καταστήματα, που βρίσκονται στα αζήτητα, σε πάρκινγκ προκειμένου να έχουν ένα επιπλέον εισόδημα είτε από την πώληση, είτε από τη μίσθωση.
Οι υπερπτήσεις των τιμών θα συνεχιστούν
Δεδομένης της έλλειψης χώρων στάθμευσης, εκπρόσωποι του real estate εκτιμούν πως η ζήτηση για την αγορά θέσεων θα εξακολουθεί να υφίσταται, με τις τιμές πώλησης να συνεχίζουν ακάθεκτες τις υπερπτήσεις.
Σε αυτό, όπως λένε οι ίδιοι, συνηγορούν και οι παρακάτω λόγοι:
-Οι τιμές των ακινήτων και ειδικά οι τιμές της γης ανεβαίνουν συνεχώς κατά συνέπεια οι τιμές των θέσεων στάθμευσης δεν μπορούν να μείνουν καθηλωμένες.
-Επιπρόσθετα η πολυετής κάμψη στην οικοδομική δραστηριότητα οδήγησε σε μείωση της προσφοράς θέσεων πάρκινγκ με αποτέλεσμα οι τιμές να ανεβαίνουν παράλληλα με τη ζήτηση, η οποία πλέον έχει επανέλθει στα επίπεδα της περιόδου πριν τη δεκαετή οικονομική κρίση.
Πηγή: voria.gr