Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επιβιβάστηκε στο λεωφορείο – Τι είπε για το μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκταση για Καλαμαριά
Στο λεωφορείο με αριθμό 53 επιβιβάστηκε σήμερα στις 07.30 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και εκτελώντας το δρομολόγιο από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης με προορισμό τη ΒΙΠΕ Σίνδου, εγκαινίασε τη λεωφορειακή γραμμή στη Γ’ φάση της βιομηχανικής περιοχής, που μέχρι σήμερα δεν συνδεόταν με αστική συγκοινωνία.
«Σήμερα είναι μια εξαιρετική ημέρα γιατί μπορούμε μέσα από μία νέα γραμμή με 25 δρομολόγια να εξυπηρετούμε καλύτερα εργαζόμενους και στη φάση Γ’ της ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης, που αποτελεί τη μεγαλύτερη βιομηχανική περιοχή των Βαλκανίων και στην οποία δραστηριοποιούνται περί τις 600 επιχειρήσεις και μετακινούνται 28.000 εργαζόμενοι», επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σε δηλώσεις που έκανε στο τέλος της διαδρομής.
Στο λεωφορείο, επέβαιναν, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, η υφυπουργός Ανάπτυξης, Άννα Μάνη Παπαδημητρίου, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), Γιάννης Τόσκας και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Θάνος Ψαθάς.
«Σήμερα είναι μια καλή ημέρα για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και μια εξαιρετική ημέρα για τα δυτικά της πόλης», επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας, συμπληρώνοντας: «είναι ένα καλό πρώτο βήμα για το πώς αντιλαμβανόμαστε όλοι οι εμπλεκόμενοι τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης». Άλλωστε, όπως επανέλαβε, η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται με τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και με τη λειτουργία του μετρό τους επόμενους μήνες και στο πλαίσιο αυτό τόνισε: «οφείλουμε και θα πράξουμε έναν νέο συγκοινωνιακό χάρτη, έτσι ώστε να εξυπηρετήσουμε καλύτερα και πληρέστερα τους πολίτες και τους εργαζόμενους. Κάνουμε τις μετακινήσεις τους πιο εύκολες, πιο γρήγορες και πιο οικονομικές. Θα συνεχίσουμε με μεθοδικότητα και συντονισμό έτσι ώστε διαρκώς να βελτιώνουμε την καθημερινότητα του πολίτη», σημείωσε.
Στις 30/11 το μετρό, και στο β΄ 6μηνο του 2025 η επέκταση προς Καλαμαριά
Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν προβλέπεται και σχεδιάζεται το μετρό Θεσσαλονίκης να φτάνει και στην βιομηχανική περιοχή της Σίνδου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε: «Πρέπει πάντα να είμαστε ρεαλιστές. Ακόμα δεν έχουμε παραδώσει τη βασική γραμμή του μετρό, δεν έχουμε ολοκληρώσει την επέκταση στην Καλαμαριά και συζητούμε, ορθώς μεν αλλά με τη λογική του σχεδιασμού, τις επεκτάσεις του».
Υπενθυμίζοντας ότι η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί προς χρήση στους πολίτες στις 30/11, τόνισε ότι η επέκτασή του προς Καλαμαριά θα ακολουθήσει στο β΄ 6μηνο του 2025 και «θα επεκταθεί βεβαίως και περαιτέρω βρίσκοντας και την αναγκαία χρηματοδότηση», ξεκαθάρισε. Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε ότι είναι σε εξέλιξη διαβούλευση με την τοπική αυτοδιοίκηση και με τους αρμόδιους φορείς «έτσι ώστε να κάνουμε τις βέλτιστες εφικτές επιλογές μελλοντικά», υπογράμμισε.
«Μετρό, αστική συγκοινωνία και περιαστικές συγκοινωνίες, όλα μαζί εξασφαλίζουν μια καλύτερη ημέρα για τους πολίτες και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης», επισήμανε από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Βασίλης Οικονόμου και λέγοντας ότι χιλιάδες εργαζόμενοι μετακινούνται προς την ΒΙΠΕ Σίνδου, σημείωσε ότι «η κάλυψη ολόκληρης πλέον της βιομηχανικής περιοχής με νέο καθημερινό πρόγραμμα κίνησης λεωφορείων είναι μια κατάκτηση και για τους εργαζομένους και για εμάς και νομίζω ότι όλοι πρέπει να είμαστε χαρούμενοι σήμερα. Σκοπός μας είναι να εξυπηρετήσουμε τον πολίτη και την καθημερινότητά του», επισήμανε.
«Το δρομολόγιο θα εξυπηρετήσει τους 28.000 εργαζόμενους στη ΒΙΠΕ Σίνδου εξασφαλίζοντας και ενισχύοντας και το εισόδημά τους, ενώ η καθιέρωσή του γίνεται σύμφωνα με τις επιταγές της πράσινης ανάπτυξης, καθώς θα έχουμε και λιγότερες μετακινήσεις με το αυτοκίνητο», σημείωσε από την πλευρά της η υφυπουργός Ανάπτυξης, Άννα Μάνη Παπαδημητρίου και μιλώντας και η ίδια για μια πολύ ωραία ημέρα σήμερα, τόνισε: «στόχος μας είναι η ενίσχυση της Θεσσαλονίκης, της Μακεδονίας, της Βόρειας Ελλάδας και όλης της ελληνικής περιφέρειας».
Μεταξύ άλλων, η ίδια αναφέρθηκε στα έργα που προωθούνται στη ΒΙΠΕ Σίνδου, με την υλοποίηση των οποίων η βιομηχανική περιοχή θα αναβαθμιστεί συνολικά, τόνισε ότι είναι ύψους 15,5 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση και μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και σημείωσε ότι «στρατηγικός στόχος της κυβέρνησης είναι η Θεσσαλονίκη να καταστεί πρωτεύουσα της βιομηχανίας».
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να δημιουργήσουμε τις νέες συνθήκες εξυπηρέτησης της ΒΙΠΕ Σίνδου και είμαστε χαρούμενοι γιατί μαζί με την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αλλά και τις αστικές συγκοινωνίες, τον ΟΑΣΘ, δημιουργούμε τις προϋποθέσεις και πραγματώνουμε σκέψεις που έχουν δημιουργηθεί μέχρι στιγμής για την εξυπηρέτηση της περιοχής», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, προσθέτοντας ότι «για αυτόν τον λόγο προσθέσαμε και 25 δρομολόγια στις τοπικές γραμμές τις ΒΙΠΕ, προσθέσαμε και καινούριες διαδρομές για την εξυπηρέτηση της γραμμής από Θεσσαλονίκη προς τη βιομηχανική περιοχή και πίσω στην πόλη και εξυπηρετώντας και το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας και την ΕΤΒΑ».
Λέγοντας «θα συνεχίσουμε», ο κ. Τόσκας επισήμανε ότι η ανάπτυξη της συνολικότερης εξυπηρέτησης ξεκινά από τη Δυτική Θεσσαλονίκη και είναι ένα σημαντιικό στοιχείο του νέου συγκοινωνιακού χάρτη».
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Θάνος Ψωμάς ευχαρίστησε τους υπουργούς και όλους τους εμπλεκόμενους για τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν και εκτελούν ως προς τη διευκόλυνση της μετακίνησης των επισκεπτών (35.000 ημερησίως) και εργαζομένων (28.000) στη ΒΙΠΕ Σίνδου και υπενθύμισε ότι η βιομηχανική περιοχή εκτείνεται σε 12.500 στρέμματα και με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής δεν θα είναι μόνο η μεγαλύτερη στα Βαλκάνια, αλλά και θα φέρει ένα νέο και ανανεωμένο πρόσωπο.
Η ΒΙΠΕ Σίνδου θα εξυπηρετείται μόνιμα με αστική συγκοινωνία
Με ενισχυμένα δρομολόγια και με την τροποποίηση των λεωφορειακών γραμμών 51 και 53, ο ΟΣΕΘ καλύπτει πλέον το σύνολο της Βιομηχανικής Περιοχής Σίνδου, με νέο καθημερινό πρόγραμμα κίνησης λεωφορείων. Στον νέο σχεδιασμό εντάχθηκε και το δυτικό άκρο της ΒΙΠΕΘ (φάση Γ) που μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα δεν συνδέονταν με αστική συγκοινωνία.
Η λεωφορειακή γραμμή 53 (τοπικό Σίνδου) ενισχύθηκε με ένα ακόμη όχημα, ενώ επιπλέον 25 δρομολόγια της γραμμής συνδέονται καθημερινά με το δυτικό άκρο της ΒΙΠΕΘ (53 A Σίνδος – Γ Φάση ΒΙΠΕΘ). Παράλληλα στο βασικό δρομολόγιο της γραμμής 53 προστέθηκε ένα νέο τμήμα της ΒΙΠΕΘ στο νοτιοανατολικό άκρο.
Για τη γραμμή 51, το πρώτο δρομολόγιο που θα ξεκινά στις 05:50 π.μ, διέρχεται από το δυτικό άκρο βιομηχανικής περιοχής και καταλήγει στον τερματικό σταθμό της Σίνδου (51Β Σίνδος – ΒΙΠΕΘ).
Αναλυτικά, σε σχετική του ανακοίνωση ο ΟΣΕΘ αναφέρει:
Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) ανακοινώνει την έναρξη νέων δρομολογίων που συνδέουν τη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης (ΒΙΠΕΘ) με το κέντρο της πόλης.
Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη που ενισχύει τις μεταφορές στη δυτική Θεσσαλονίκη και διευκολύνει τη μετακίνηση των χιλιάδων εργαζομένων που απασχολούνται στη μεγαλύτερη βιομηχανική περιοχή των Βαλκανίων.
Αυτοψία από Υπουργικά Στελέχη
Αυτοψία στα νέα δρομολόγια Αστικής συγκοινωνίας που δρομολόγησε ο ΟΣΕΘ προς τη ΒΙ.ΠΕ.Θ πραγματοποίησαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου η Υφυπουργός Ανάπτυξης Άννα Μάνη Παπαδημητρίου, η Γενική Γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, συνοδευόμενοι από τον πρόεδρο και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕΘ κυρίους Γιάννη Καλογερούδη και Γιάννη Τόσκα και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΤΒΑ Αθανάσιο Ψαθά.
Για μια καλή ημέρα για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και μια εξαιρετική ημέρα για τα δυτικά της Θεσσαλονίκης μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρα.
«Είναι ένα καλό πρώτο βήμα πως αντιλαμβανόμαστε ως πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία και υπό τον συντονισμό του ΟΣΕΘ τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης. Η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται με τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και με λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης τους επόμενους μήνες οφείλουμε και θα δημιουργήσουμε έναν νέο συγκοινωνιακό χάρτη έτσι ώστε να εξυπηρετήσουμε καλύτερα και πληρέστερα τους πολίτες τους συμπατριώτες στη Θεσσαλονίκη και τους εργαζόμενους. Σήμερα είναι μια εξαιρετική μέρα γιατί μπορούμε μέσα από 25 καθημερινά νέα δρομολόγια να εξυπηρετούμε καλύτερα εργαζόμενους στη φάση Γ της ΒΙΠΕΘ την μεγαλύτερη ΒΙΠΕ των Βαλκανίων στην οποία δραστηριοποιούνται περίπου 600 επιχειρήσεις και μετακινούνται 28.000 εργαζόμενοι. Οπότε κάνουμε τις μετακινήσεις τους πιο εύκολες πιο γρήγορες και πιο οικονομικές Θα συνεχίσουμε με μεθοδικότητα και σχεδιασμό έτσι ώστε να βελτιώνουμε την καθημερινότητα του πολίτη» ανέφερε ο κ Σταϊκούρας.
«Σήμερα βρισκόμαστε εδώ για να επιθεωρήσουμε τη νέα γραμμή που έχουμε προσθέσει στα δρομολόγια προς τη βιομηχανική ζώνη. Χιλιάδες εργαζόμενοι θα επωφεληθούν από αυτή τη νέα υπηρεσία αστικής συγκοινωνίας, κάτι που αποτελεί σημαντική κατάκτηση τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για εμάς. Αυτή η πρωτοβουλία αντικατοπτρίζει το όραμά μας για τη Θεσσαλονίκη, μια πόλη όπου οι πολίτες και οι επισκέπτες θα απολαμβάνουν ασφαλείς, γρήγορες και άνετες μετακινήσεις στον αστικό και περιαστικό ιστό. Τα νέα αυτά δρομολόγια, εξυπηρετούν καθημερινά εκατοντάδες εργαζόμενους και επισκέπτες. Με την ένταξη νέων διαδρομών, επιδιώκουμε την ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, η λειτουργία του μετρό αποτελεί κομβικό στοιχείο της στρατηγικής μας, η οποία συνοδεύεται από επανασχεδιασμό και αναδιάταξη των αστικών λεωφορειακών γραμμών για να λειτουργούν τροφοδοτικά προς το μετρό. Με την προώθηση αυτών των δράσεων, φιλοδοξούμε να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη μια πιο λειτουργική, σύγχρονη και ανθρώπινη πόλη, όπου οι πολίτες θα επιλέγουν να αφήνουν το αυτοκίνητό τους και να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Είμαστε αφοσιωμένοι στο να διασφαλίσουμε ότι η Θεσσαλονίκη θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να βελτιώνεται, προς όφελος όλων των κατοίκων και των επισκεπτών της» ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου.
«Πρώτο δρομολόγιο σήμερα από τη Θεσσαλονίκη προς τη ΒΙΠΕΘ την μεγαλύτερη βιομηχανική περιοχή των Βαλκανίων η οποία αναβαθμίζεται συνολικά» τόνισε η υφυπουργός Ανάπτυξης Άννα Μάνη Παπαδημητρίου υπογραμμίζοντας τόσο η ΒΙΠΕΘ έχει ενταχθεί στο ταμείο Ανάκαμψης και σε συνεργασία με την ΕΤΒΑ πραγματοποιούμε πολλά έργα υποδομής. «Στρατηγικός στόχος της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Ανάπτυξης είναι να γίνει η Θεσσαλονίκη πρωτεύουσα της βιομηχανίας. Θέλω να ευχαριστήσω τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα τον υφυπουργό Υποδομών Βασίλη Οικονόμου για την καθιέρωση του σημερινού δρομολογίου το οποίο θα εξυπηρετήσει τους 28.000 εργαζόμενους της ΒΙΠΕΘ εξασφαλίζοντας και ενισχύοντας κατά αυτόν τον τρόπο και το εισόδημα των εργαζομένων ενώ η πρωτοβουλία είναι και στο πλαίσιο της πράσινης ανάπτυξης καθώς θα έχουμε λιγότερες μετακινήσεις ιδιωτικών αυτοκίνητων και συνεχίζουμε» ανέφερε η υφυπουργός Ανάπτυξης.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση μαζί με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το Υπουργείο Ανάπτυξης και την ΕΤΒΑ να δημιουργήσουμε τις νέες συνθήκες συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης της Βιομηχανικής Περιοχής της Θεσσαλονίκης. Είμαστε χαρούμενοι γιατί με το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και τον ΟΑΣΘ δημιουργούμε τις προϋποθέσεις και πραγματώνουνε τις σκέψεις που έχουν δημιουργηθεί και έχουν αποτυπωθεί μέχρι στιγμής για την εξυπηρέτηση της περιοχής. Για το λόγο αυτό προσθέσαμε 25 δρομολόγια στις τοπικές γραμμές εξυπηρέτησης της ΒΙΠΕΘ και προσθέσαμε διαδρομές καινούργιες για την σύνδεση της μεγάλης γραμμής που ξεκινά και επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη και εξυπηρετεί το ΔΙΠΑΕ και την ΕΤΒΑ. Θα συνεχίσουμε. Η ανάπτυξη της συνολικότερης εξυπηρέτησης ξεκινά από την δυτική Θεσσαλονίκη και βέβαια είναι ένα σημαντικό στοιχείο του νέου συγκοινωνιακού χάρτη που πολύ σύντομα θα εφαρμοστεί» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας.
«Θέλω να ευχαριστήσω την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Υπουργείου Ανάπτυξης που μέσω του ταμείου Ανάκαμψης συμβάλει στην ανάπτυξη της ΒΙΠΕΘ και τον ΟΣΕΘ για την καλή συνεργασία που είχαμε για να διευκολύνουμε την μετακίνηση των επισκεπτών και των εργαζομένων στη ΒΙΠΕΘ στη μεγαλύτερη βιομηχανική ζώνη των Βαλκανίων και απασχολεί 28.000 εργαζόμενους με μια επισκεψιμότητα από τουλάχιστον 35.000 ανθρώπων την ημέρα» ανέφερε ο Θάνος Ψαθάς διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ.
Λεπτομέρειες για τα Νέα Δρομολόγια
Τα νέα δρομολόγια του ΟΣΕΘ που εκτελούνται σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης εντάσσουν στον σχεδιασμό τους για πρώτη και την τρίτη πτέρυγα της ΕΤΒΑ καλύπτοντας συνολικά την βιομηχανική περιοχή της Θεσσαλονίκης που πλέον συνδέεται με το κέντρο της πόλης, εξυπηρετώντας καθημερινά εκατοντάδες εργαζόμενους και επισκέπτες. Ένα δρομολόγιο της λεωφορειακής γραμμής 51B «Ν.Σ.Σ.-ΒΙ.ΠΕ.Θ.» ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό στις 5:50 το οποίο θα εξυπηρετεί την Γ’ Φάση της ΒΙ.ΠΕ.Θ. Επιπλέον είκοσι πέντε δρομολόγια της λεωφορειακής γραμμής 53Α «Σίνδος-Γ’ Φάση ΒΙ.ΠΕ.Θ.» συνδέουν καθημερινά τον τερματικό σταθμό της Σίνδου με τη Γ΄ Φάση της ΒΙ.ΠΕ.Θ. Ήδη από την 1η Ιουλίου 2024 ο ΟΣΕΘ σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ, υλοποιεί μία νέα διαδρομή,με το λεωφορείο 52Β «Αριστοτέλους-ΒΙ.ΠΕ.Θ.» η οποία συνδέει απευθείας το κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης με την Α’ και Β’ Φάση της ΒΙ.ΠΕ.Θ. με τέσσερα δρομολόγια την ήμερα.
Δείτε τις φωτογραφίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τον ΟΣΕΘ: