Σήμερα το μεσημέρι πρόκειται να υπογραφεί, εκτός απροόπτου (αναμένεται το πρωί η κατάθεση της εγγυητικής επιστολής), η σύμβαση για τη μίσθωση άλλων 80 μεταχειρισμένων λεωφορείων τα οποία αναμένεται να προστεθούν σταδιακά, μέσα στις επόμενες εβδομάδες, στο στόλο του ΟΑΣΘ. Πρόκειται ουσιαστικά για επέκταση της σύμβασης η οποία είχε υπογραφεί πριν από περίπου έναν χρόνο, μεταξύ του ΟΑΣΘ και της εταιρείας MED BUS & TRUCK, τον Ιούνιο του 2020, με την οποία ο Οργανισμός είχε προμηθευτεί τα πρώτα 180 μεταχειρισμένα λεωφορεία. Σε εκείνη τη σύμβαση είχε προβλεφθεί η δυνατότητα (προαίρεση) για μίσθωση και άλλων οχημάτων.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ Γιώργο Σκόδρα από τα νέα 80 λεωφορεία που μισθώνει ο ΟΑΣΘ, τα 30 θα είναι αρθρωτά και τα υπόλοιπα διαξονικά, όλα ντιζελοκίνητα, κατηγορίας Euro 5. Η διάρκεια της μίσθωσης είναι για ενάμισι χρόνο, ως το τέλος του 2022, ημερομηνία που με βάση τα έως τώρα ισχύοντα, ολοκληρώνεται και η περίοδος λειτουργίας του ΟΑΣΘ υπό καθεστώς εκκαθάρισης. Σε περίπτωση που παραταθεί αυτό το καθεστώς, ενδεχόμενο το οποίο όπως έχει αποκαλύψει η Voria.gr εξετάζει σοβαρά η κυβέρνηση, τότε στη σύμβαση δίνεται η δυνατότητα να παραταθεί η μίσθωση και για έως άλλους 15 μήνες. Αυτό ισχύει και για τα πρώτα 180 μισθωμένα λεωφορεία.
Το κόστος μίσθωσης για κάθε λεωφορείο θα ανέλθει στα 2.850 ευρώ/μήνα για τα αρθρωτά και στα 2.820 για τα διαξονικά, οπότε το συνολικό κόστος μίσθωσης των 80 λεωφορείων για περίοδο ενάμιση έτους θα φτάσει περίπου στα 4,1 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ.
Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα, αρκετά από τα 80 λεωφορεία βρίσκονται ήδη στη Θεσσαλονίκη. Η ένταξή τους στις γραμμές του ΟΑΣΘ θα ξεκινήσει σταδιακά και θα ολοκληρωθεί έως το τέλος Αυγούστου.
«Στόχος μας είναι τον Σεπτέμβριο οπότε επανέρχεται το χειμερινό πρόγραμμα να έχουμε δρομολογημένα στις γραμμές του πολεοδομικού συγκροτήματος περί τα 450 λεωφορεία. Σε αυτά εάν προστεθούν και τα 125 των ΚΤΕΛ τα οποία εκτελούν συγκοινωνία στις 31 λεωφορειακές γραμμές εκτός πόλης, θα φτάσουμε συνολικά στα 575 λεωφορεία. Τόσα πολλά οχήματα δεν είχε ποτέ ο ΟΑΣΘ στη διάθεσή του», επισημαίνει ο κ. Σκόδρας.