• Latest
Μετρό Θεσσαλονίκης: Ο σχεδιασμός για τις επεκτάσεις στα δυτικά και το αεροδρόμιο “Μακεδονία”

Οι Θεσσαλονικείς μπαίνουν στο Μετρό της πόλης – Άνοιξε ο σταθμός Παπάφη

26/11/2022
Θεσσαλονίκη: Βίντεο-ντοκουμέντο από τη ληστεία σε ψιλικατζίδικο υπό την απειλή μαχαιριού

Θεσσαλονίκη: Βίντεο-ντοκουμέντο από τη ληστεία σε ψιλικατζίδικο υπό την απειλή μαχαιριού

30/01/2023
Θεσσαλονίκη: Στην “Όμικρον” αφορά το 45,3% των θετικών tests στο εργαστήριο του ΑΠΘ

Δήμος Κορδελιού-Ευόσμου: Που θα πραγματοποιηθούν δωρεάν rapid test αυτή τη βδομάδα

30/01/2023
Θεσσαλονίκη: Διέρρηξαν ιχθυοπωλείο στο Καπάνι – Πήραν την ταμειακή μηχανή και κέρματα

Θεσσαλονίκη: Διέρρηξαν ιχθυοπωλείο στο Καπάνι – Πήραν την ταμειακή μηχανή και κέρματα

30/01/2023
Δύο συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σήμερα στη Θεσσαλονίκη

Δύο συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σήμερα στη Θεσσαλονίκη

30/01/2023
Θεσσαλονίκη: Κλειστή αύριο και την Παρασκευή η οδός Καραολή και Δημητρίου λόγω ασφαλτόστρωσης

Δήμος Κορδελιού-Ευόσμου: Συνεχίζονται σήμερα οι εργασίες ασφαλτόστρωσης στη Λεωφόρο Δενδροποτάμου

30/01/2023
Ο καιρός σήμερα (07/05) στη Θεσσαλονίκη

Ο καιρός σήμερα (30/01) στη Θεσσαλονίκη

30/01/2023
Συγκλονίζει Εβραία όμηρος σε στρατόπεδο συγκέντρωσης: “Η ζωή ήταν φρικτή, πεθαίναν συνεχώς οι άνθρωποι”

Συγκλονίζει Εβραία όμηρος σε στρατόπεδο συγκέντρωσης: “Η ζωή ήταν φρικτή, πεθαίναν συνεχώς οι άνθρωποι”

29/01/2023
ΤΩΡΑ: Έκτακτη διακοπή νερού σε περιοχή του Ευόσμου

Xωρίς νερό για 6 ώρες της Δευτέρα περιοχή στη δυτική Θεσσαλονίκη

29/01/2023
Call center για καταγγελίες καπνίσματος

Θεσσαλονίκη: «Κυνήγι» για κάπνισμα σε καφέ μπαρ, εστίαση – 107 πρόστιμα

28/01/2023
Θεσσσαλονίκη: Τέλος οι κηδείες τα Σάββατα στα κοιμητήρια Αναστάσεως του Κυρίου

Θεσσσαλονίκη: Τέλος οι κηδείες τα Σάββατα στα κοιμητήρια Αναστάσεως του Κυρίου

28/01/2023
Θεσσαλονίκη: Η Λεωφόρος Λαγκαδά μετονομάζεται σε Λεωφόρο Μίκη Θεοδωράκη

Λαγκαδά: Έργα με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σήμερα

28/01/2023
Ο καιρός σήμερα (15/10) στη Θεσσαλονίκη

Ο καιρός σήμερα (28/01) στη Θεσσαλονίκη

28/01/2023
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τρίτη, 31 Ιανουαρίου, 2023
Διαφημιστείτε
euosmos.gr
No Result
View All Result
  • ΕΥΟΣΜΟΣ
  • ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ ΚΟΡΔΕΛΙΟ
  • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
  • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    • Δημοτικά Σχολεία Ευόσμου – Κορδελιού
    • Γυμνάσια Ευόσμου-Κορδελιού
    • Λύκεια Ευόσμου-Κορδελιού
    • Νηπιαγωγεία Ευόσμου – Κορδελιού
euosmos.gr
  • ΕΥΟΣΜΟΣ
  • ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ ΚΟΡΔΕΛΙΟ
  • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
  • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    • Δημοτικά Σχολεία Ευόσμου – Κορδελιού
    • Γυμνάσια Ευόσμου-Κορδελιού
    • Λύκεια Ευόσμου-Κορδελιού
    • Νηπιαγωγεία Ευόσμου – Κορδελιού
No Result
View All Result
euosmos.gr
No Result
View All Result

Οι Θεσσαλονικείς μπαίνουν στο Μετρό της πόλης – Άνοιξε ο σταθμός Παπάφη

26/11/2022
in ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΝΕΑ
A A
Μετρό Θεσσαλονίκης: Ο σχεδιασμός για τις επεκτάσεις στα δυτικά και το αεροδρόμιο “Μακεδονία”
28
VIEWS
Μοιραστείτε το

Με ανυπομονησία φαίνεται πως περίμεναν οι Θεσαλονικείς την ευκαιρία να επισκεφτούν το Μετρό της πόλης, καθώς από νωρίς έχουν σχματίσι ουρές στο σταθμό Παπάφη που άνοιγει ήμερα και αύριο τις πύλες του στο πλαίσιο του Open House.

Ένας από τους πιο ολοκληρωμένους σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης, από άποψη προόδου εργασιών, υποδέχεται από τις 10:00 και μέχρι τις 15:00 τους πολίτες που έχουν σπεύσει να ξεναγηθούν στου χώρους του.

Δείτε video και φωτογραφίες του TyposThes από τη ξενάγηση στο Σατθμό Παπάφη καθώς από τις ουρές των πολιτών:

metro-papafi5.jpg

 

metro-papafi4.jpg

 

metro-papafi3.jpg

 

metro-papafi2.jpg

 

metro-papafi1.jpg

 

metro-papafi.jpg
metro-papafi6.jpg
metro-papafi7.jpg
metro-papafi9.jpg
metro-papafi8.jpg
metro-papafi8.jpg
metro-papafi12.jpg
metro-papafi11.jpg

Ο Σταθμός Παπάφη είναι τριώροφος με βάθος τροχιών 20,50 μέτρων από την στάθμη του εδάφους και όπως και όλοι οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτει πετάσματα – θύρες αποβαθρών (Platform Screen Doors – PSD) για μεγιστοποίηση της ασφάλειας των επιβατών, αύξηση του ωφέλιμου χώρου των αποβαθρών, μείωση των αναγκών αερισμού και απαγωγής καπνού, βελτίωση της απόδοσης του συστήματος ανακοινώσεων και δυνατότητα μελλοντικού κλιματισμού όλων των δημόσιων χώρων του σταθμού. Πρακτικά, η σημαντικότερη συμβολή των PSD είναι ο αποκλεισμός κάθε πιθανότητας να βρεθεί οποιοσδήποτε χρήστης στις ράγες του μετρό ή να αποκτήσει πρόσβαση στις σήραγγες.

Το κύριο σώμα του σταθμού κατασκευάστηκε με διαφραγματικούς τοίχους πάχους 1,00 μέτρου (τυπική μέθοδος κατασκευής των 13 σταθμών) ενώ το τμήμα του σταθμού στο πρώτο υπόγειο (-1) που αναπτύσσεται εκτός του κύριου σώματος του και περιλαμβάνει τις προσβάσεις, κατασκευάστηκε με πασσάλους και τοιχία.

Παράλληλα προς τους διαφραγματικούς τοίχους υπάρχει δευτερεύων εσωτερικός τοίχος πάχους 0,20μ. από οπτοπλινθοδομή, σε όλα τα επίπεδα. Το αεριζόμενο διάκενο μεταξύ διαφραγματικού και δευτερεύοντος τοίχου είναι 0,50μ.

Εκατέρωθεν του κεντρικού χώρου του σταθμού τοποθετήθηκαν τα φρέατα εξαερισμού της σήραγγας. Τα φρέατα αυτά συνδέονται με τις σήραγγες των συρμών και ενσωματώνουν τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες απαγωγής του αέρα από τις σήραγγες στην περίπτωση πυρκαγιάς.

ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΟΔΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΒΑΘΡΑ

Οι σταθερές και κυλιόμενες κλίμακες και ο ανελκυστήρας από το επίπεδο οδού, καταλήγουν στο επίπεδο -1, δηλαδή αυτό του επιπέδου έκδοσης εισιτηρίων. Αυτή η σχεδιαστική επιλογή που μοιάζει αυτονόητη, δεν ήταν δυνατόν να εφαρμοστεί σε όλους τους σταθμούς. Στους δύο κεντρικούς σταθμούς Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου, το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων τοποθετήθηκε στο δεύτερο υπόγειο αφού στο επίπεδο -1, στον μεν πρώτο έχει εγκιβωτιστεί ο προϋφιστάμενος παντορροϊκός  αγωγός της Θεσσαλονίκης και έχουν εγκατασταθεί διάφοροι ηλεκτρομηχανολογικοί χώροι, στον δε δεύτερο θα αρχίσει από τον προσεχή Απρίλιο η επαναφορά των προσωρινώς αποσπασθέντων αρχαιολογικών ευρημάτων.

ΠΡΩΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ (-1)

Στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων  κατασκευάστηκαν και εξοπλίστηκαν δύο (2) χώροι υγιεινής (ένας για κάθε φύλο) ικανού μεγέθους για την αναμενόμενη εξυπηρέτηση, το γραφείο του εκδότη εισιτηρίων, οι χώροι προσωπικού και κάποιοι μηχανολογικοί χώροι ενώ μέσα στην επόμενη χρονιά θα τοποθετηθούν και έξι (6) αυτόματες εκδοτικές μηχανές και έξι (6) πύλες εισόδου – εξόδου όπου και θα επικυρώνονται τα εισιτήρια, ένα απολύτως σύγχρονο σύστημα ticketing που θα υιοθετεί τις πιο σύγχρονες και πλέον εξαιρετικά διαδεδομένες μεθόδους συναλλαγής με ψηφιακά μέσα και ανέπαφα.

Από το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων και αμέσως μετά την μελλοντικά ελεγχόμενη διέλευση από τις πύλες εισόδου – εξόδου, ξεκινούν οι σταθερές και κυλιόμενες κλίμακες και ο ανελκυστήρας προς την αποβάθρα. Η σύνδεση μεταξύ των δύο αυτών επιπέδων γίνεται με δύο ζεύγη κυλιόμενων κλιμάκων (ένα ζεύγος ανόδου και ένα ζεύγος καθόδου), έναν ανελκυστήρα και μία σταθερή κλίμακα καθαρού πλάτους 1,80 μέτρων γύρω από τον ανελκυστήρα. Ακόμα από το επίπεδο -1 υπάρχει πρόσβαση στα δύο κλιμακοστάσια κινδύνου, που βρίσκονται στα δύο άκρα του σταθμού.

ΔΕΥΤΕΡΟ ΥΠΟΓΕΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ (-2)

Το δεύτερο υπόγειο επίπεδο του σταθμού (-2) δηλαδή το επίπεδο των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων θα παραμείνει αδικημένο εν σχέσει με την σημασία του· απροσπέλαστο και άγνωστο για το ευρύ κοινό και τους χρήστες του δικτύου καθώς η πρόσβαση στους χώρους που περιλαμβάνει θα επιτρέπεται μόνο στο εξειδικευμένο και πιστοποιημένο προσωπικό της εταιρίας λειτουργίας του μετρό. Είναι ο χώρος στον οποίον υπάρχουν οι περισσότερες από τις εγκαταστάσεις και τα συστήματα που φιλοξενούνται στον σταθμό, απολύτως απαραίτητα για την αδιατάρακτη και ασφαλή λειτουργία του μετρό.

Διαπερνάται όμως από τα κλιμακοστάσια και τον ανελκυστήρα που οδηγούν από το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων στο επίπεδη αποβάθρας και η πρόσβαση γίνεται από τα πλατύσκαλα των κλιμακοστασίων. Ακόμη, από το επίπεδο ηλεκτρομηχανολογικών χώρων υπάρχει και πάλι πρόσβαση στα κλιμακοστάσια κινδύνου στα δύο άκρα του σταθμού.

ΤΡΙΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ (-3)

Το επίπεδο αποβάθρας χωρίζεται σε τρεις χώρους. Δύο χώρους τροχιών και τον χώρο των επιβατών που είναι τοποθετημένος μεταξύ των δύο άλλων καθώς στο δίκτυο του μετρό της Θεσσαλονίκης έχουν κατασκευαστεί δύο σήραγγες. Ο χώρος των επιβατών διαχωρίζεται από τους χώρους τροχιών με πετάσματα – θύρες αποβάθρων (PSD) κατασκευασμένες από κατάλληλους υαλοπίνακες και στηρίξεις από ανοξείδωτο χάλυβα. Πάνω από τις PSD υπάρχει μέτωπο ανοξείδωτων περσίδων σε όλο το μήκος της αποβάθρας. Πίσω από τις περσίδες έχουν τοποθετηθεί τα στόρια αερισμού.

Σε κάθε μετωπικό τοίχο του σταθμού υπάρχουν δύο μεταλλικές πυράντοχες θύρες από όπου, σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, οι επιβάτες εξέρχονται από τον σταθμό είτε προς την σήραγγα, είτε προς τα κλιμακοστάσια εξόδου κινδύνου.

ΥΛΙΚΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

    • Όλα τα δάπεδα, στους χώρους κοινού επενδύθηκαν με πλάκες γκρι γυαλισμένου γρανίτη. Οι οδεύσεις ΑμΕΑ, είναι πλάκες κόκκινου γρανίτη με εγκοπές ενώ στις επισημάνσεις κινδύνου θα τοποθετηθούν κίτρινες πλάκες τεχνητού γρανίτη με φολίδες, μία πρόσφατη κανονιστική πρόβλεψη που επέβαλε την αντικατάσταση των τυπικών πλακών που είχαν ήδη τοποθετηθεί σύμφωνα με τις γενικές προδιαγραφές της Αττικό Μετρό.
    • Οι τοίχοι επενδύθηκαν με αναρτημένες πλάκες γυαλισμένου ή κατεργασμένου γκρι γρανίτη τυπικών διαστάσεων. Πάνω από αυτές υπάρχουν αναρτημένα πάνελ αλουμινίου τυπικών διαστάσεων.
    • Ο κεντρικός πυρήνας του σταθμού επενδύθηκε με αναρτημένα πάνελ αλουμινίου τυπικών διαστάσεων,  διαφορετικού χρώματος ανά σταθμό.
    • Όλα τα στηθαία γύρω από τον κεντρικό πυρήνα, είναι γυάλινα με ανοξείδωτα στηρίγματα και με ανοξείδωτο χειρολισθήρα.
  • Όλες οι κυλιόμενες κλίμακες από το ΕΕΕ έως το ΕΑ, έχουν γυάλινα στηθαία με ενσωματωμένο φωτισμό LED. Η κάτω επιφάνεια (ψάθα) των κυλιομένων κλιμάκων επενδύθηκε με μεταλλικά πάνελ.

Την προμελέτη του Σταθμού Παπάφη εκπόνησε η αρχιτέκτων Χρυσούλα Κουστένη και την οριστική μελέτη όπως και την μελέτη εφαρμογής η αρχιτέκτων Μαρία Μαγγιώρου.

typosthes.gr

Tags: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΜΕΤΡΟ

Σχετικά Άρθρα

Θεσσαλονίκη: Βίντεο-ντοκουμέντο από τη ληστεία σε ψιλικατζίδικο υπό την απειλή μαχαιριού

Θεσσαλονίκη: Βίντεο-ντοκουμέντο από τη ληστεία σε ψιλικατζίδικο υπό την απειλή μαχαιριού

30/01/2023

Στο φως της δημοσιότητας ήρθε βίντεο ντοκουμέντο από τη ληστεία που έγινε το βράδυ της Κυριακής, σε κατάστημα ψιλικών στη δυτική Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πληροφορίες,...

Θεσσαλονίκη: Στην “Όμικρον” αφορά το 45,3% των θετικών tests στο εργαστήριο του ΑΠΘ

Δήμος Κορδελιού-Ευόσμου: Που θα πραγματοποιηθούν δωρεάν rapid test αυτή τη βδομάδα

30/01/2023

Δωρεάν ελέγχους ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου (rapid tests) Covid-19 θα πραγματοποιήσουν κλιμάκια του ΕΟΔΥ: ► Δευτέρα 30/1/2023 από τις 9.00πμ έως...

Θεσσαλονίκη: Διέρρηξαν ιχθυοπωλείο στο Καπάνι – Πήραν την ταμειακή μηχανή και κέρματα

Θεσσαλονίκη: Διέρρηξαν ιχθυοπωλείο στο Καπάνι – Πήραν την ταμειακή μηχανή και κέρματα

30/01/2023

Στόχος διαρρηκτών έγινε ένα ιχθυοπωλείο τα ξημερώματα της Δευτέρας (30.01) στην αγορά «Καπάνι», στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Άγνωστος άνοιξε την...

Next Post
O καιρός σήμερα (27/11) στη Θεσσαλονίκη

O καιρός σήμερα (27/11) στη Θεσσαλονίκη

  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
No Result
View All Result
  • ΕΥΟΣΜΟΣ
  • ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ ΚΟΡΔΕΛΙΟ
  • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΑΙΡΟΣ
  • ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Όροι Χρήσης
    • Νοσοκομεία
    • Νηπιαγωγεία Ευόσμου – Κορδελιού
    • Δημοτικά Σχολεία Ευόσμου – Κορδελιού
    • Γυμνάσια Ευόσμου-Κορδελιού
    • Λύκεια Ευόσμου-Κορδελιού
  • ΧΑΡΤΗΣ ΕΥΟΣΜΟΥ

Χρησιμοποιούμε cookies Μπορούμε να τα τοποθετήσουμε για ανάλυση των δεδομένων επισκεπτών μας, για να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας, να παρουσιάσουμε εξατομικευμένο περιεχόμενο και να σας προσφέρουμε μια μεγάλη εμπειρία ιστοτόπου. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε, ανοίξτε τις ρυθμίσεις. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ.