Θα τηρηθεί, σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το χρονοδιάγραμμα για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπου στο μέλλον θα προστεθούν ακόμα περισσότεροι σταθμοί.
Τον Νοέμβριο του 2024 θα είναι έτοιμη η βασική γραμμή του Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος, στο περιθώριο της πρόσφατης επίσκεψής του στην Κατερίνη για την παράδοση στην κυκλοφορία της αναβαθμισμένης σήραγγας (σήραγγα T4).
Σύμφωνα με τον κ Ταχιάο. οι δοκιμές στους συρμούς συνεχίζονται, τα μηχανήμα έκδοσης εισιτηρίων βρίσκονται στη θέση τους και το σύστημα του ΟΑΣΘ έχει προχωρήσει.
Ήδη σε ορισμένους σταθμούς, όπως στην Παπάφη και στον Ευκλείδη, οι εργασίες βρίσκονται σε τελικό στάδιο, και πλέον το ενδιαφέρον στρέφεται -μεταξύ άλλων- στο πόσο γρήγορα θα προχωρήσουν οι εργασίες στον τερματικό σταθμό Νέα Ελβετία.
Παράλληλα, φαίνεται ότι θα υπάρχει ένα ενιαίο εισιτήριο για τα -προσεχώς- δύο συγκοινωνιακά μέσα της πόλης (αστικά λεωφορεία και Μετρό), γεγονός που θα καταστήσει ευκολότερες τις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού.
H βασική γραμμή του μετρό θα έχει μήκος 9,6 χλμ., και θα έχει 13 σύγχρονους σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία.
Η γραμμή θα ξεκινάει από το κέντρο της πόλης και τον Ν.Σ.Σ., και ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας όπου θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.
Οι συρμοί θα είναι driverless (δίχως οδηγό), στις αποβάθρες θα υπάρχουν αυτόματες θύρες που θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη των συρμών, ενώ ασπίδα προστασίες στους επιβάτες θα παρέχει το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου CBTC που θα προσδιορίζει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση κάθε συρμού ώστε αυτοί να έχουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους.
Όπως επισήμανε ο κ. Ταχιάος, 8 μήνες μετά την επικύρωση του πρώτου εισιτηρίου στη βασική γραμμή θα παραδοθεί και η επέκταση προς Καλαμαριά που περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.
Με τη συγκεκριμένη επέκταση, ένας πολίτης που επιβιβάζεται από το Σταθμό της Μίκρας θα φτάνει στο κέντρο της Θεσσαλονίκης μόλις σε 15 λεπτά.
Παράλληλα, δρομολογούνται και περαιτέρω επεκτάσεις του Μετρό, ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι ακόμα περισσότερων περιοχών της πόλης.
Την προσεχή Δευτέρα 20/5, μάλιστα, αναμένεται να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα της μελέτης ανάπτυξης μετρό Θεσσαλονίκης, χωρίς να αποκλείεται να προτεραιοποιηθεί η επέκταση στη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Πηγή: carandmotor.gr