Ποια θα είναι τα πρώτα έργα
Στην τελική ευθεία έχουν μπει οι προετοιμασίες για την έναρξη των εργασιών κατασκευής του FlyOver, που έχουν προσδιοριστεί μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας.
Όπως αναφέρει το capital.gr, τη Δευτέρα 6 Νοεμβρίου θα γίνει η επίσημη παρουσίαση στη Θεσσαλονίκη του έργου “Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα” σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η ανατολική περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης (FlyOver), προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, θα κατασκευαστεί από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος.
Θα είναι ένας νέος, υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος που θα εξασφαλίσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης καθώς θα κάνει τις μετακινήσεις πιο γρήγορες και ασφαλείς.
Το έργο αφορά στην κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο FlyOver), μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα, με 4 λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Στα στοιχεία του έργου περιλαμβάνονται, επίσης, εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.
Το FlyOver θα είναι το πρώτο οδικό έργο ΣΔΙΤ που υπογράφεται στη χώρα, και το δεύτερο μεγάλο οδικό έργο για τη Mytilineos, μετά την Αμβρακία Οδό.
Με την κατασκευή του θα δημιουργηθεί ένας οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών που θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού, μειώνοντας τον όγκο των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης.
Θα χρειαστούν 4 χρόνια για την κατασκευή του, ενώ συνολικά η διάρκεια της σύμβασης μαζί με την κατασκευαστική περίοδο για το ανάδοχο σχήμα είναι 30 χρόνια.
Όσον αφορά τις δικαστικές εμπλοκές του έργου, το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναστολής που είχαν καταθέσει οι κάτοικοι από την περιοχή Κωνσταντινοπολίτικα κατά της απόφασης υλοτόμησης του δασαρχείου Θεσσαλονίκης, ενώ στις 13 Δεκεμβρίου θα συζητηθεί η αίτηση ακύρωσης που έχουν καταθέσει οι κάτοικοι για τον ίδιο λόγο.
Τέλος ως προς την εξέλιξη της κατασκευής αυτή αναμένεται να ξεκινήσει σύμφωνα με το ypodomes.gr, με τα πρώτα έργα να έχουν να κάνουν με την κατάληψη και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της δεξιάς λωρίδας. Αυτό έχει να κάνει με τον οδοφωτισμό καθώς ο δρόμος θα πρέπει να φωτίζεται κανονικά σε όλη τη διάρκεια κατασκευής και με τα σημερινά δεδομένα, βρίσκεται στο μέσον του αυτοκινητόδρομου.
Έτσι για τους επόμενους περίπου τρεις μήνες θα γίνονται εργασίες εγκατάτασης οδοφωτισμού στα πλάγια του άξονα. Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η εργασία τότε θα ελευθερωθούν και πάλι οι δεξιές λωρίδες και στα δύο ρεύματα και θα καταληφθούν οι λωρίδες επιτάχυνσης, δηλαδή οι αριστερές λωρίδες σε κάθε κατεύθυνση. Θα γίνει αποξήλωση του υφιστάμενου οδοφωτισμού και θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή της γέφυρας.
Τα έδρανα της γέφυρας του flyover θα βρίσκονται στα πλάγια του αυτοκινητόδρομου ενώ θα υπάρχουν και τμήματα εντός σήραγγας. Σε κάθε περίπτωση στα έργα έχει διασφαλιστεί ότι θα λειτουργούν 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας για τους οδηγούς ενώ δεν θα κλείσει κάποιος από τους υφιστάμενους κόμβους για την συνεχή κίνηση κατά τη διάρκεια της κατασκευής.
Πηγή: typosthes.gr